Resipi untuk meremajakan kulit di sekitar mata dan kulit kelopak mata

kulit yang sihat di sekitar mata selepas peremajaan

Mata adalah pantulan bukan sahaja jiwa, tetapi juga usia. Dan cara kulit di sekitar mata kelihatan sangat penting bagi seorang wanita. Petua dalam artikel ini akan membantu anda bukan sahaja menjaga kulit di sekitar mata anda halus dan kenyal, tetapi juga menyegarkan dan menjadikannya lebih cantik.

Kulit wajah dalam arti harfiah kata terbuka untuk semua angin dan fenomena cuaca lain, ini terutamanya mencerminkan semua yang salah wanita - mereka tidak cukup tidur, tidak berjalan di udara segar, makan makanan tidak sihat yang cepat, terlupa pergi. Dan kulit di sekitar mata paling menderita, kerana sangat tipis, ia mempunyai kelenjar sebum, peluh yang paling sedikit, sangat sensitif, dan lapisan lemak subkutan tidak signifikan.

Semasa kita ketawa, menangis, mengalami emosi lain, kulit di sekitar mata diregangkan, terdedah kepada tekanan mekanikal yang teruk. Semua ini membawa kepada penuaan pramatang. Peremajaan kulit di sekitar mata harus dijaga setelah 25-30 tahun.

Bagaimana meremajakan kulit di sekitar mata? Terdapat rawatan yang mempromosikan peremajaan, yang terbahagi kepada rumah dan salun.

Peremajaan kulit di sekitar mata di rumah

Untuk menyelesaikan beberapa masalah, misalnya, untuk membuang beg dan lingkaran hitam di bawah mata, bengkak, cukup untuk membetulkan gaya hidup anda - cukup tidur, luangkan lebih banyak masa berjalan, seimbangkan diet anda.

jalan-jalan di luar di ladang bunga matahari sebagai cara untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Kesan masa yang lain yang muncul di wajah dapat diperbaiki di rumah dengan bantuan topeng anti-penuaan, serum, krim, titisan. Anda harus bekerja keras, tetapi produk yang disediakan sendiri akan membantu seorang wanita mengekalkan kesegaran dan daya tarikan lebih lama.

Resipi untuk topeng yang menyegarkan untuk kawasan bawah mata

Struktur:

  • 2 sudu teh madu;
  • 2 sudu besar oatmeal;
  • 1 sudu teh kuat;
  • 1 sudu teh air suam.

Satukan semua komponen, kacau sebati dan panaskan sedikit di dalam tab mandi air. Sebarkan jisim pada pelapik kapas, sapukan pada mata. Prosedur harus dilakukan dengan berbaring, kira-kira 20 minit. Kemudian bilas sisa-sisa topeng dengan air sejuk. Topeng oatmeal madu memberi khasiat, menguatkan kulit di sekitar mata, membekalkan nutrien penting, menjadikan anda kelihatan lebih muda.

Topeng kunyit untuk peremajaan di sekitar mata

kunyit untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Topeng ini juga dipanggil emas kerana warnanya. Tetapi warnanya juga menyembunyikan keburukan: kunyit adalah rempah-rempah India berwarna kuning terang, ia dapat mewarnai kulit, terutama cahaya. Oleh itu, lebih baik bagi wanita dengan kulit yang adil untuk mengurangkan jumlah kunyit pada topeng sebanyak separuh.

Topeng berkesan dengan penggunaan yang berpanjangan. Namun harus diingat bahawa rempah adalah bahan yang cukup agresif dan boleh menyebabkan kerengsaan. Rawat prosedur dengan berhati-hati, awasi reaksi kulit pada topeng dengan hati-hati, dan sekiranya berlaku kerengsaan, hentikan menggunakannya.

Terdapat banyak resipi untuk topeng dengan kunyit untuk meremajakan kulit di sekitar mata, yang paling popular adalah dengan baking soda.

Struktur:

  • 1 sudu teh serbuk kunyit
  • 3 sudu teh baking soda.

Ambil mangkuk kecil dan campurkan kunyit dan baking soda di dalamnya. Kemudian tambahkan dua ketulan ais kosmetik ke dalam campuran. Kacau semasa ais cair. Selaraskan ketebalan topeng dengan jumlah ais. Gunakan hanya campuran segar!

Sapukan jisim ke kawasan mata dengan gerakan menepuk ringan. Berbaring dengan santai selama 15 minit. Sekiranya anda merasakan sensasi terbakar, bersihkannya lebih awal. Semasa mencuci topeng dengan air sejuk, pastikan campuran tersebut tidak masuk ke mata, bagaimanapun, kunyit adalah rempah dan dapat merengsakan selaput lendir. Sapukan 1-2 kali seminggu.

Topeng Mata Aloe Vera Rejuvenating

Struktur:

  • 1 sudu teh jus aloe
  • 1 sudu teh minyak sayuran.

Campurkan lidah buaya dengan minyak, sapukan pagi dan malam, ketuk ringan. Jangan gosok! Topeng ini tidak perlu dicuci; lebih baik menghilangkan kelebihannya dengan serbet. Aloe dapat mengatasi kedutan yang meniru, menghilangkan kaki gagak di sekitar mata. Sapukan topeng selama sebulan, kemudian berehat sebentar.

Meremajakan serum mata dan resepinya

Struktur:

  • 1 sudu besar minyak badam
  • 1 sudu besar gel aloe vera
  • 3-5 titis minyak pati lobak merah;
  • 2-3 titisan minyak pati chamomile.

Campurkan minyak pati dengan minyak badam, kemudian gabungkan dengan gel aloe vera. Serum mempunyai kesan mengangkat pada kulit di sekitar mata. Ia boleh digunakan di seluruh wajah, juga di leher, lengan dan seluruh badan. Anda boleh menyimpan whey di dalam peti sejuk selama kira-kira dua minggu. Goncangkan dengan baik sebelum digunakan.

Krim anti-penuaan

Pilihan yang baik untuk menangguhkan perubahan yang berkaitan dengan usia adalah memasak di rumah dan menggunakan krim mata anti-penuaan secara berkala. Contohnya, inilah resipi krim kuning telur.

Struktur:

  • 2 sudu mentega;
  • 1 kuning kecil;
  • ½ sudu teh debunga lebah;
  • 4 titis minyak lemon;
  • 4 titis minyak mawar.

Campurkan mentega dengan kuning telur, kemudian masukkan debunga dan minyak. Anda boleh menyimpan campuran dalam bekas tertutup selama kira-kira 5 hari. Krim mata yang menyegarkan akan membantu melicinkan kedutan, menyuburkan kulit dan menjadikannya lebih kencang.

Titisan anti-penuaan

titisan untuk meremajakan kulit di sekitar mata

Kadang kala produk farmasi digunakan bukan untuk tujuan yang dimaksudkan. Sebagai contoh, ada amalan yang baik menggunakan titisan mata untuk meremajakan kulit.

Terdapat titisan mata yang biasanya diresepkan untuk rawatan penyakit berjangkit. Tetapi wanita juga menggunakannya pada kulit di sekitar mata. Pada masa yang sama, titisan melegakan keletihan, memberikan mata muda. Selain itu, titisan melembapkan dan menegangkan kulit dengan baik.

Rawatan anti penuaan salun

Sekiranya tidak ada masa untuk prosedur di rumah untuk kulit di sekitar mata, atau tidak lagi membawa kesan yang diinginkan, anda boleh menghubungi salun kecantikan, di mana mereka akan menawarkan pelbagai pilihan. Apakah rawatan mata yang terdapat di salun?

Peremajaan mata laser

peremajaan kulit di sekitar mata dengan laser

Untuk menangguhkan proses penuaan yang kelihatan di wajah, sinar laser digunakan, dibahagikan kepada banyak pecahan. Oleh itu namanya - peremajaan mata laser pecahan. Sebenarnya, sinar berpecah menyebabkan trauma mikro pada kulit, melubangnya. Kawasan terkecil dikeluarkan secara selektif dari kulit, meninggalkan zon yang tidak tersentuh di antara mereka.

Selepas prosedur, proses pemulihan diaktifkan pada kulit, tempat kosong ditutup, masing-masing, kulit diregangkan dan dilicinkan. Lebihan kulit hilang. Kesannya boleh dibandingkan dengan pembedahan.

Peremajaan laser merangsang pembentukan tisu penghubung baru, memperbaharui serat kolagen. Prosedur ini, selain meremajakan, membantu menghilangkan keriput di sekitar mata, lingkaran dan beg di bawah mata. Di samping itu, prosedur kosmetik salon untuk beg di bawah mata merangkumi saliran limfa, rangsangan elektrik, dan mesoterapi.

Saliran limfa dilakukan secara manual atau menggunakan mesin. Prosesnya adalah rangsangan aliran keluar cecair dari saluran limfa mata. Hasilnya ialah bengkak berkurang, beg hilang.

Rangsangan elektrik menguatkan otot-otot kecil wajah dengan mendedahkannya pada arus frekuensi rendah. Otot menguncup, kulit kelihatan segar.

Dalam mesoterapi, bahan khas disuntik di bawah kulit dengan bantuan suntikan. Mereka mempunyai kesan yang baik dan menghilangkan beg.

Selain membawa prosedur hasil yang baik terhadap kerutan di sekitar mata dan terhadap lingkaran di bawah mata, mereka juga menawarkan:

Pengangkatan RF

Dengan bantuan gelombang elektromagnetik pada kulit, mereka merangsang pembentukan serat kolagen baru, iaitu proses semula jadi yang semula jadi dirangsang.

Mata Wang Mikro

Kesan arus meningkatkan nada sel yang letih, menormalkan metabolisme, dan memulihkan saluran darah.

Prosedur suntikan dan suntikan

Tujuan kedua-duanya adalah untuk memperkaya lapisan subkutan dengan bahan yang diperlukan, untuk menguatkan, nada, dan membekalkan oksigen. Akibatnya, keadaan dermis bertambah baik.

Keremajaan ELOS

RF dan sinaran cahaya digunakan. Kaedah tersebut dianggap selamat dan konsisten.

Seorang wanita selalu mahu kelihatan muda, segar dan berseri. Dengan bertambahnya usia, ini memerlukan lebih banyak usaha. Petua dan resipi yang kami sediakan dalam artikel ini akan membantu anda tetap menarik. Keadaan utama adalah ketekalan dan keteraturan cuti.

Di samping itu, perhatikan dengan teliti kesan prosedur pada kulit anda. Lagipun, kita semua berbeza, masing-masing mempunyai ciri tersendiri. Pemerhatian akan membolehkan anda memilih teknik dan kaedah yang betul-betul berguna untuk anda!